Bankbytet - stigande irritation

Den sista fonden lämnade mitt ISK på Swedbank i förrgår och i morse landade den på mitt nya ISK på nya stället. Bra så. Nöjd med det.

Men en annan fond lämnade gamla stället den 26 april och har ännu inte landat på nya stället. Samtidigt lämnade ytterligare en annan fond gamla stället. Och den har däremot landat. Det tog bara nån dag.

Hela processen drogs igång den 11 april, med inskick av blankett. Idag är det då den 4 maj och jag har väldigt, väldigt svårt att se att det ska behöva ta den tid det nu uppenbarligen tar att genomföra en flytt av slaget.

Visserligen finns information om att flytt av fonder kan ta en 2-3 veckor att genomföra, men efter litet kompletteringsgooglande har jag ännu inte lyckats hitta någon information om varför det är på det viset. Och det kan jag nog tycka är en aning märkligt.

Nå, otåligheten tog sig nu uttryck att jag i meddelande till nya stället ställde fråga om saken och det ska bli intressant att få se vilket svar jag får.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Förmögenhetssammanställning med extra allt

Andra slags spekulationer