Månaden snart slut

Och lönen är på väg in.

Kommande fondköp är i stort planerade. Merparten hamnar i indexfonderna. Småslantar går in i Afrika och Östeuropa samt läkemedel, teknologi och fastigheter.

Hittills under månaden är Min Egen Fond upp med 1,69 %. Det är bra. Aktierna har gått upp med drygt 4 %. Det är också bra.

På träningsfronten sker experimenterande med ökad belastning och nya övningar. De nya övningarna sker med gummiband, som komplement till sjuminuterscykeln. Marscherandet ska också utvecklas med hjälp av fjädrande stavar. Med rätt teknik ska träningseffekten kunna ökas med 20-40 %. Och rätt teknik ska tränas in nu under någon vecka. Här har forskningsstudier kollats och dessa har övertygat mig om vinsten med den typen av träning.

Löpning ger jag dock katten i. Än. Till våren ska jag dock testa några veckor. Målet är att klara en femkilometersbana under 25 minuter, så det är inte högt ställt.

Träningsresultaten hittills är lovande. Jag har blivit starkare och rörligare och har mer ork. Tidsåtgången nu är ca 3 timmar/vecka, vilket känns överkomligt. Och det handlar helt och hållet om effektiv tid då all träning sker hemma eller i form av gång. Inga transporttider till gym eller andra anläggningar. Utan ren träningstid.

Så har man också tid att läsa och så ...

Bra. Nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Det ekonomiska kretsloppet - värt att ha i åtanke

Plan och verklighet

Aktieläget